Kuntoon synnytyksen jälkeen

Ennen raskautta olin hoikka ja hyväkuntoinen. Raskausaikana kiloja kertyi noin 18kg ja liikunta loppui oikeastaan kokonaan. Lapseni syntymän jälkeen ensimmäiset kahdeksan kiloa lähtivät suhteellisen helposti pois, mutta loput 10 kiloa olivat tiukemmassa. Ruokavalion siistimisen avulla kilot alkoivat mukavasti tippumaan ja painon putoamisen yhteydessä kiinteytyminen tuli yhä tärkeämmäksi asiaksi, sillä halusin löysää pois erityisesti mahasta ja reisistä. 

Sofia laati minulle kuntosali- ja kotiharjoitteluohjelmat, jotka käytiin yhdessä läpi. Erityisesti kotikuntoiluohjelma on ollut korvaamaton kiireellisen arjen keskellä, sillä sen pystyi tekemään kätevästi kotona lapsen nukkuessa. Ohjelman toteuttamiseen ei mennyt liikaa aikaa ja hien sai mukavasti pintaan. 

Erityisesti pidin siitä, että ohjelmat käytiin perusteellisesti yhdessä läpi, jolloin harjoittelu synnytyksen jälkeen oli turvallista aloittaa. Kotitreeniin ei myöskään halutessaan tarvitse mitään erityisiä välineitä ja harjoittelun tulokset huomaa pian omassa kropassa!

Nainen 30v

Facebook

Jaa tämä sivu